tisdag 24 september 2013

Walk-in-closet

Vissa dagar på jobbet sticker liksom ut lite mot andra.
Jag har haft det stora nöjet att få kliva in i Östgötateaterns STORA klädkammare eller kostymförråd säger man nog. 
Oj.
Det var synnerligen roligt! Det fanns mycket att titta på.
Anledningen? Bygget jag jobbar på fyller snart 100 år (jo jo!) och då ska personalen vara klädd i så tidstypiska kläder som möjligt.
Jag och två kollegor for dit för att leta bland alla klädställningar - en inte helt enkel uppgift men vi gjorde så gott vi kunde med att välja och hitta.
Väldigt kul arbetsdag var det.

Det här är en del av klädkammaren...
Jag fick prova en väldigt massa olika kläder.
Lila brukar ju vara populär färg bland bibliotekarier har jag hört.

Mera, mera.
Kjol med tillhörande kappa. Väldigt snyggt snitt på denna.

4 kommentarer:

Fliselin sa...

Så roligt! Jag skulle älska att prova sådan fina kläder. Vilken valde du. Jag gillade den sista bilden bäst.

stina sa...

Spännande! Kanske ska planera in ett besök den dagen. :-)

Camillas dagar sa...

Oj! Kul! :) Vilket ställe!!!

Librarybeth sa...

Fliselin: lilla julafton för mig ;D Det blev faktiskt sjömansklänningen, mina kollegor bestämde det. Övriga outfits provade jag för andra kollegors skull.
Ja, den sista var lovely!!

Stina: tycker jag! Förutom att vi kommer vara så himla snygga ;D kommer det att finnas tårta. Ta med dig T och kom vet ja!

Camilla: MYCKET!