fredag 13 september 2013

Sovkampanjen

Jaha.
Jag väntar fortfarande på någon slags effekt av mitt nya liv där sömn är en stor del.
Hitintills tycker jag inte att jag blivit direkt piggare fast jag är jordens största tråkmåns och går och lägger mig efter kvällsmat och diskbänksrallyt. Orkar inte ens hålla i pocketboken och se på film finns inte på kartan.
Men pigg? Nä, inte direkt.
Nu är det i alla fall fredag (halleluja) så jag satsar på en längre sovmorgon imorgon, om det går.
Annars kan man alltid gå tillbaka till sin gamla livsstil och vara uppe på kvällarna - tröttmössa har jag ju i vilket fall som helst.

4 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Men eller hur? Om man ändå inte blir piggare, då kan man ju lika gärna fortsätta vara uppe på kvällarna. skumt det där.

Fliselin sa...

Jag tror att det tar ett tag för kroppen att ställa om. Är du trött och sover bra så behöver du säkert mycket sömn nu. Rekommenderar att dra igång med D-vitamin sedan under vinterhalvåret. Det har hjälpt mig mot en trötthet som var bedövande...

Camillas dagar sa...

Jag tror som Fliselin, att det tar ett tag att komma ikapp. Jag har läst att den bästa sömnen har man mellan 22-02 ungefär, men hur ofta sover man 22.00? Borde också bli lite tråkigare och lägga mig i tid. Det går nog lättare nu, då den ljusa sommaren sakta men säkert lämnar oss.
Hoppas din söndag blir bra (och pigg!)

Librarybeth sa...

Iwillnot: jaa, då kan jag lika gärna vara upp och ändå få lite gjort... så känns det.

Fliselin: jag får ge det lite tid mao... ja D-vitamin måste jag vara beredd med... kan komma att behövas!

Camilla: Exakt... inte jag, men som sagt jag testar att köra min sovkampanj vidare och hoppas att det "märks". Känns så tråkigt bara.
Söndagen blev fin och rätt pigg faktiskt!