söndag 1 september 2013

Söndag i september

Till slut har man ju ändå torkat och dammsugat klart. Det känns som att det inte finns mer att städa och så ser man på klockan och inser att där försvann så gott som hela lördagen.
Sådan tur då att jag fick sitta och läsa till sent in på natten som någon slags kompensation.
Ända vaknar jag tidigt denna första söndag i september, ligger och drar mig rätt länge och funderar innan tassar upp i nystädat hem.
Det är trots allt en rätt okej känsla.
Nu ska jag äta gröten med kanel och egenplockade blåbär, drippla flytande honung över det och hälla kall mjölk.
Och så ska jag ska sitta här och lyssna lite på tystnaden eftersom alla gullungar sover. Mannen är och jagar och gick upp galet tidigt.
Jag ska oja mig lite över att det knappt är tio grader ute och älta lite att nu börjar snart tiden med långa löpartights.
Kaffe med varm mjölk och så bara lite lätt surr i nacken men huvudvärken är puts väck.

2 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Lördagen var städdag även här, putsade till och med lite fönster. Plötsligt händer det...

Librarybeth sa...

Camilla: jag skrubbade duschen med en tandborste för att få fogarna som nya igen.... man har inte roligare än man gör sig... ;D