onsdag 25 september 2013

Lite svalt



Hur jag trodde att jag skulle kunna gå runt i detta hem så här med ett par dagar kvar till fjärrvärmehögtiden i bara en liten tunn blus övergår mitt förstånd. Drar på mig både tröja och sjal.
Brr.
Är allt jag har att säga. Och jag vet ju att det är kylskåpskallt på mitt arbetsrum också.
Tunn blus - ett stölligt val alltså.
Note to myself; påminna mormor om att ta med extra varm tröja när hon tar hand om kidsen i helgen.
Knäppa på fjärrvärmen? I förväg?
Inte då. Inte förrän högtiden infaller.
På tal om högtider, familjemedlemmar noterade att det var 3 månader kvar till jul igår. 
Eh?
Ja, backar man 3 månader bakåt hamnar man ju i försommartider istället.
Känns lika overkligt det.

3 kommentarer:

Fliselin sa...

Kom inte kylan lite väl tidigt eller är det alltid så här? Kan ni inte dra igång kakelugnen. Jag planerar eldning på måndag efter att sotaren har besiktigat. Inga element på ännu...

Anna sa...

Låter så mysigt med fjärrvärme-fest! Vad gör ni då? Vi går också i väntans tider, på fjärrvärmen alltså, men har aldrig tänkt på att festa in den. Berätta! Hälsar Anna i Uppsala

Librarybeth sa...

Fliselin: ja, fy. Premiäreldat i afton!

Anna: :D klart ni ska festa in den! Ett utmärkt tillfälle ju!! Rapport kommer på tisdag - då är det dags!! :D