måndag 9 september 2013

Impulskontroll och annat

Dji.
Vilken fin helg som passerat. Jag vaknade förstås redan vid tre-hugget i natt och malde lite jobbtankar och i vanlig ordning ser man inte ut som att man bara har softat och haft det allmänt behagligt i helgen som passerat. Nej. Man ser ut som man härjat på stan natten lång.
Synd tycker jag.
Härjat bland butikerna då? Självfallet tog vi tag i shoppingen efter avslutad frukost. Vi hade en agenda som vi följde och mitt i den agendan övade jag mig på att styra mina impulser.
Det ingår i mitt nya liv.
Inga tokiga impulsköp här nu.
Jag lyckade stå emot flera tröjor, kjolar och nagellack. Kom istället hem med ett par boots i goodiebagen. Ett förmodat bra köp eftersom ett par favoriter med säkert över 20 år på sulan är så gott som färdiga för skohimlen.
Jag ska bara prova lite hemma också, fundera lite över mitt val.
Gick förresten och la mig tidigt igår och det ska också ingå i mitt nya liv.
Jag måste. lära. mig. Jajamän.
Och så endast nyttigheter från och med nu. Jäpp.
Så att jag blir studsande pigg inför Berlin.
(det är någon här som är missnöjd med sin Tjejmilentid, tror jag bestämt)

Visst ja, en lampskärm införskaffades också.
Det kan uppfattas som ett impulsköp men det var noga övervägt och malt av mitt undermedvetna under en längre tid.

2 kommentarer:

Spader Madame sa...

Även impulser kan vara väl underbyggda!

Librarybeth sa...

Spader Madame: ja, du har rätt!!! :D