lördag 21 september 2013

En söt bagatell

Inget allvarligt och ingen tungviktare i genren komedi men helt OK att fördriva en lördagkväll med när man först jobbat, sedan skyndat på en konsert och sedan känt att jaa, lite soffhäng ska man väl ändå få. Colin Firth är som alltid trevligt sällskap och för första gången tyckte jag att Cameron Diaz var riktigt bra som comedienne.

Och spana in "filmplanschen" både den och berättarstuket på filmen andas 60-tal. Som sagt en söt bagatell om en konstsnubbe som vill lura sin dumma skithög till boss. Och så blandar du in en Texastjej i det och rör om, lite "öppna/stänga dörrar i hotellkorridor" och du har en okomplicerad stund framför dig.

5 kommentarer:

yllet sa...

Ja Colin är ju alltid Colin. Som vi säger. :)

Spader Madame sa...

Älskar söta bagateller.

adjunkt Svensson sa...

Jag förhåller mig skeptisk ;)

Camillas dagar sa...

Det låter mysigt och okomplicerat. :)

Librarybeth sa...

Yllet: precis! Hade det inte varit för Colin vet jag inte hur den där lördagen hade kunnat räddats...

Spader M: man måste fylla på med sådan regelbundet!

adjunkt Svensson: adjunkt S gör rätt i det :) - som sagt en liten bagatell som man endast tar in om man är lite loj och rätt så trött. Något mästerverk var det inte men Colin är ändå Colin.

Camilla: mkt okomplicerat, mer än så där att hålla rätt på orkade jag inte den kvällen ;D