onsdag 14 augusti 2013

Två viktiga följeslagare - tankar om min löpning

Hur bra skor jag än har; två ack så viktiga komponenter för mitt välbefinnande;
fotsmörj och vaselin.
Fötterna blir ena riktiga torrisar av allt springande; botemedel för det stavas fotvårdssalva.
Ett absolut måste för att hålla fötterna på bra humör och framför allt i god form, ett rejält smörj för läggdags och torra löparfötter känns (nästan) som nya dagen därpå.
Och för långa löprundor är vaselin ens bästa vän. Det fuskar man inte med, skavsår kan man få lite varstans när man springer riktigt långt. Tvättrådslappar i löparkläderna kan vara eliminerade och ändå skaver sömmen när man lagt några mil bakom sig - bästa motattack är att smeta med vaselin före avgång. Tårna ska definitivt få sin beskärda del samt armhålor (testat skavsår där? jäääädrar vad det sviiider).
Jag har lyckats få fräcka ärr på armen efter i-phonefodralet eftersom jag ofta har musik med mig ut på långa turer. Jag får nog ta som rutin att kleta lite vaselin där också.


7 kommentarer:

Spader Madame sa...

Man behöver sällan något av det där för bridgemaraton. Men som det verkar, finfina kompisar för dig!

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Även jag som inte springer, är det skönt att smörja fötterna. Jag kör tom både morgon och kväll. Samma salva, gillar den!

Librarybeth sa...

Spader M: nej, vaselinet får du akta dig för, du skulle tappa alla kort på hand!!! :D

Iwillnot: precis -fotsmörj is good for all mankind! :D

Peace in mind sa...

Å tack! Svar på alla mina dumma frågor. Har handlat vaselin...

Librarybeth sa...

PIM: finns inga dumma frågor tycker jag! Bra köp! :D

Anonym sa...

Hm, använde för första gången vaselin inför maran...helkroppssmörj. Fungerade prima.

Librarybeth sa...

miasvardag: exakt, mkt viktig produkt!!!