tisdag 6 augusti 2013

Rutorna

Rutorna är på inmarsch, bläddrar man i blanka magasin och läser bloggar pratas det om rutor.
Jag som är mer inne på prickar och ränder (även om jag kör med små, små rutor idag...) inser att jag helt enkelt inte träffat på rätt sorts stora rutor tidigare.
Min första närkontakt med större rutor var på tidigt 80-tal då jag inspirerad av en granntjejs byxval, tog bussen till stan och köpte de allra fräsigaste rutiga byxor på KappAhls ungdomsavdelning (hette inte den Impact eller nåt?). Byxorna kliade som satan men var de fränaste jag sett på länge.
Jag kan inte varit mer än en högstadietjej.
Nu kan jag tänka mig ett par storrutiga byxor igen.
Men de får inte klia.

3 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Det är väl klart man blir torsk på rutor också, om "de" vill att man blir det. Rutor är ju nästan som prickar, bara en lite annan form ;)

Sara sa...

Rutor är jättefint - jag vill ha en skotskrutig kjol till hösten :)

Librarybeth sa...

Iwillnot: ligger nåt i det...;D

hedgehog-sara: jag vet inte vad eller vilka rutor... men något rutigt vore kanske kul!!