tisdag 27 augusti 2013

Det kändes lite grann som det var juli och man hade typ 3 veckor kvar av semestern

Det drar sig allt närmare slutet av augusti.
Då blir det september och jag måste helt enkelt acceptera att det kommer att bli höst.
Kanske är det då man dammar av det gamla mantrat "det gäller att ta tillvara kvällarna".
Kanske det.

Vi tog den färdigpackade badväskan som stått stand-by i garderoben rätt länge och åkte till sjön.
Där var inte många filtar i gräset där precis.
Kvällen var varm och solen gav allt och det var överraskande varmt i vattnet!
Att få simma i en sensommarvarm liten sjö i slutet av augusti kändes som en värdig avrundning på sommaren 2013. Jag tror inte det blir någon mer badtur, säker kan jag ju inte vara men... troligtvis inte.
Medan ungarna trängdes på filten satt Mannen och jag precis vid sjö, vi satt där med våra kaffemuggar och spanade ut över sjön som blev helt stilla, vi satt där så länge att vi blev lite småfrusna.

8 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Mysigt!

Garderobenmin sa...

Helt rätt! Vi har också sysslat med att ta till vara på... Fast utan barn och på uteservering, nog så nice, fast det slår inte bad i sjö ;-)

Librarybeth sa...

Iwillnot: mkt livskvalitet över den kvällen!!!


liten: ja, er "ta till vara" såg riktigt fin ut måste jag säga!!!

Spader Madame sa...

Härligt att sommaren verkligen har stannat så länge. Vi var ute och körde femman i spåret, också toppen!

Anonym sa...

Härligt! Det är sådana minnen man får ta fram och gotta sig åt längre fram i höst...
Ha en bra dag i grannstaden! Själv stannar jag hemmavid och lånar ut böcker så att det bara visslar om det!
Annika

hallinbloggar sa...

TACK för din fina bröllopshälsning : )
Så underbart det låter. Man får verkligen ta tillvara den här tiden och spara minnena till kallare tider!

Camillas dagar sa...

Myspys! :)

Librarybeth sa...

Spader Madame: låter superbra!!!

Annika: kan tänka mig det!! Busy busy!!

Hallin: :D måste ha en minnesbank i kroppen...

Camilla: 100%!