fredag 5 juli 2013

Fredagsklänningen

Jag funderade på vilken klänning som skulle få avsluta klänningsveckan... och det fick lov att bli min gamla klänning från Lavande med som sagt många år på nacken.
Imorgon blir det något mer resvänligt tror jag, på tal om att resa så har jag inte packat ett smack. Jag tror i vanlig ordning att jag ska hinna allt idag; packa, fixa, skjutsa hamstrar, vattna you name it.
I går afton var jag så slut, så totalt redo för låt säga 2 veckors sömn att det gick bara inte. Och inte fick jag sova heller; tv:n gick på i rummet under, barn ropade, yngsta ville ha hjälp med tandborstning (borsta själv idag, mor svimmar av trötthet..) största ringde på mobilen (kan du öppna jag har glömt nyckeln) - allt medan jag låg mellan mina lakan och försökte somna.
Att mor går och lägger sig först - det är så ovanligt så det händer liksom bara inte.

Dagens mission; komma ihåg att knacka in autosvar på jobbmejlen, den här donnan är på gång med semester.
Å jag säger som i de gör i i reklamen;
föatt ja ä värt'et.

7 kommentarer:

mamma P sa...

Vilken snygg klänning! Och grattis till snart-semester!

yllet sa...

Snygg!!

Anonym sa...

Läste skjuta hamstrar. Tänkte: det var radikalt. En slags inverterad version av sommarkatt?
Sara-nkpg

hallinbloggar sa...

Vilken härlig klänning! Har kommenetrat dåligt och varit precis som du, dödstrött. Men nu är det semester som hägrar. Är så nyfiken på er resa och som vanligt är du mer än välkommen med ett gästinlägg. Hoppas ni får det riktigt härligt! Själv drar jag till Parga på måndag!!

Anonym sa...

Ha en riktigt skööön semester nu och ta några "oplanerade" göra-ingenting-dagar också. Det är skönt kan jag garantera efter att snart ha haft en veckas semester, ganska oplanerad....
Agnes

Spader Madame sa...

En sån fin klänning. Snart vila!

Librarybeth sa...

Syster Y: tack Y!

Yllet: äsch, den här gamla trasan ;D

Sara Nkpg: haha, nä vi skjutsar dem till eminenta hamstervakter istället!

Hallin: you know me! Inte kan jag motstå ett sådant erbjudande!

Agnes: det får bli några oplanerade dagar i London innan vi blir mer aktiva tror jag! Ha det så gott Agnes!!

Spader M: ja, vila!!