tisdag 25 juni 2013

KlorBeth

Jag har just varit och simmat  - i utomhusbassängen. Längd efter längd, varmt och skönt i vattnet, där slapp man frysa om magen. Att få simträna lite innan jobbet - kan väl sorteras in under fliken livskvalitet tycker jag.
Sämre verkar det vara med min hälsena, jag har de senaste dagarna haft som jag säger "känningar" åt hälsenan till.
Ni vet vad det betyder för mig;
1. panik
2. mycket tid går åt till att älta
3. jag kastar mig på telefonen för att ringa min sjukgymnast


4 kommentarer:

mis(s)match sa...

Excentrisk träning behöver du. Googla fram det. Förresten tror jag att du behöver ett allmänt styrketräningsprogram 1 gång/vecka, så många km du springer!

Librarybeth sa...

Mis(s)match: ja, du har sååå rätt, jag verkligen mååååste sköta den delen. Det går i perioder! Nu måste jag bli duktigare på det!

Camillas dagar sa...

Men aj då! När är Berlin Marathon? Hoppas att du hinner kurera dig tills dess!

Librarybeth sa...

Camilla: Berlin är i september... men jag hade också planer för en mara i augusti och så en halvmara i juli... nu får vi se hur det blir....