fredag 21 juni 2013

Glad midsommar

Jag ligger vid en sjö.
Filosoferar.
Det är mulet men varmt fast det blåser lite onödigt tycker jag.
Jag sov över tio timmar i natt. Jag är fortfarande lite i chock. Jag var visst tröttare än jag trodde. Jobbet, livet, universum liksom.

Igår var hektiskt, Mannen testar borrelia och kan berätta att det är dumt.
Igår var han inte pigg direkt. Jag speedshoppade med min snabba assistent, största. Vi hann rejäl vända på Ica Maxi (31min, folk glodde på mig, jag rejsade med kundvagnen), prova klänning och kimono på Lindex (endast 9 min) samt bolaget (7 min). Sedan var det kvickt iväg för hämtning av danslägerbarn, så fint att ses igen.
Och idag: midsommar! Oj, redan?!
Vi tar det lugnt. Ingen tjusig sommarklänning för mig, istället guldshorts, Keen-sandaler och avskaft nagellack. Jag orkar liksom inte. Vi drar till mormor och morfar, äter gott och gör en egen majstång. 
Det blir bra.
Glad midsommar på er!



6 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Låter som om du har det lugnt och skönt, trevlig midsommar.

Anonym sa...

Ligg kvar du vid din sjö, det verkar vilsamt och skönt. Glad midsommar ! Anna panna

Anonym sa...

Glad midsommar fina Bigsis med familj!

Camillas dagar sa...

Glad midsommar vännen!
Hoppas att dagen är till belåtenhet!
Kram!

Anonym sa...

Jag testar sekundär borrelia vilket innebär ingen solexponering 25 dagar av min 28 dagar nyss påbörjade semester. Tyck synd om !
Rosen

Librarybeth sa...

Husfrun: bästa lugna!

Anna panna: KRAM!

Lillsis: å! kram till er!!

Camilla: absolut, midsommarkramar till dig!

Rosen: mäh! DET lät verkligen inte kul.
Tycker MYCKET synd om!!!!