tisdag 25 juni 2013

Efter bikiniköp - alive and kicking

En köpekaffe.
Det är man baske mig värd efter att ha tagit sig igenom ett bikiniköp.
Denna gång räckte det inte ens med att man får själv får para ihop byxa och överdel av olika modell och storlek  - nänä. Nu blev jag tvungen ränna mellan olika butiker för att sätta ihop ett kit.
Det där med bikini.
Inte är det roligt inte.
Jag överlade med mig själv innan uppdraget; äta lunch före eller köra på fastande mage.
Det blev det senare. Nu har jag inte lust att äta alls. Och när jag kom ut ur en butik upptäckte jag att jag hade satt på mig t-shirten ut och in.
Då är man glad att man har en liten kimono utanpå och att man har ynnesten att få prova lite till så man hinner rätta till den lilla fadäsen. Så här led jag sist det begav sig, men jag konstaterar att det var rätt länge sedan. Jag måste ha köpt en bikini av väldigt bra kvalle för den har räckt tills nu och hänger nog med lite till.
Hur gör ni? Köper delar på olika ställen? Skiter i hela badsäsongen? Har en favorit som är slitstark som få?

8 kommentarer:

tantaugusta sa...

Det där är ett trauma. Köpte dock en ny bikini förra sommaren. Rosa. Mycket fin. Men det är hemskt. Verkligen hemskt det där. Usch, usch, usch. Blir så väldigt tydligt att det hänt mycket med kroppen senaste åren.

Vet inte om jag har kommenterat hos dig förr men har följt din trevliga blogg ett tag (via mobilen och den kan jag tyvärr inte kommentera ifrån).

mamma P sa...

Hatten av och gratulerar till bikiniköpet! Själv tycker jag att det ofta känns som om ett lyckat bikiniköp och världsfred har samma utsikter att kunna genomföras:)

Camillas dagar sa...

Jag lyckades haffa en i farten på Stadium, utan att prova. Den kostade 49:-/del tror jag och hallelulja, den passade!
Men åh, har du varit i Celle alltså. Världen är bra liten. Jag tänkte på dig då vi susade förbi Libby-town. Vore kul att ses någon gång. :D
Kram och tack för goa kommentarer. Så himla kul att läsa då man är ute och ränner.

mis(s)match sa...

jag köper ny bikini max var tredje eller fjärde år och då i början av maj när alla butiker har fått nytt. I år köpte jag på Åhlens och direkt 3 st av samma modell i olika mönster eftersom den satt bra!

Fliselin sa...

Kör på med en gammal svart, byxan är urgammaöl och överdelen nyare och då är den säkert 7 år... Har en annan som jag vxlar med som kanske bara är 3-4 år... Till Kroatien fick bara den svarta hänga med. Såg att byxan börjar bli väl tunn. Det är så trist att köpa nytt, tycker inte att något passar i butik...Visa gärna ditt inköp!

Librarybeth sa...

tantaugusta: kul att du hittat hit!! Ja, nog har kroppen ändrat sig en del... svårt att omfamna det när man står där med bikinidelarna spridda omkring sig.... puh men nu är det klart! ;D

Syster Y: exakt, du anar inte hur mkt jag håller med dig om det!!!

Camilla: UTAN att prova!! Wow - vilken cool brud du är!! :D
JA, det vore kul att ses ngn gång, det tycker jag också!!

mm: jag kör också på samma modell om jag hittar något, denna gång fann jag bara byxor hos "min" ord. bikinileverantör...

Fliselin: ja man är glad så länge den man vant sig vid hänger med! Ha fortsatt gott i Kroatien!!
Om jag visar inköp? Ja, fast inte uppklädd i det, haha!

Kjersti sa...

Jeg kjøpte heldigvis to bikinier i fjor, som fortsatt ser like nye ut... det kommer de sikkert til å gjøre lenger, for med disse norske/svenske somrene blir ikke akkurat bikinien slitt med det første...

Librarybeth sa...

Kjersti: sant - det är väl fördelen med våra somrar.... ;D