måndag 20 maj 2013

Libby versus Libby

Ni har sett den där nunan förut, svettig, löjligt flinande under den där sunkiga kepan.
Och japp, här är den igen (kan inte människan sluta älta som sitt rännande?)
Och denna afton då hon cyklade ensam till stan, krökte till skärmen på kepan och bara var med sig själv hände något.
Löparguden tog sitt finger och tänkte "den där, hon där, den där medelålders bruden - hon ska få känna hur det är att bli touched by God". Och så pekade Löparguden på den där medelålders bruden där hon stod och värmde upp till popmusik på en gata i en medelstor stad. Och bam! Hon skenade som skjuten ur en kanon. Långt över sin egen förmåga, kugghjulen bara snurrade, maskinen bara matade på, allting stämde! Ritsch iväg över gator och torg, klungan hon lubbade med bara drog förbi plastmuggarna med vatten så de darrade till. Här är ingen som har tid att stanna för att dricka.
Och uppför affärsgatan, som hon alltid bävar lite för. Den där medelålders bruden trodde knappt det var sant! Hon vågade ta ut allt - det räckte ända in i mål där hon gav allt de sista metrarna. Rusig av lycka ville hon nästan brista ut i sång!
Libby kommer kanske (troligtvis) inte kunna göra om det där någon mer gång, men jädrar  - det var gött att få testa!
Och Löparguden? Hen har redan börjat leta efter någon annan att sätta fart på.


så - nu ska här inte löparrapporteras på.... flera dagar.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Jädrar vad gött det låter och jag hoppas att den där löparguden sätter fart på mig
Karin

Sara sa...

Ja, var är den där guden egentligen? Inte i Västerås iallafall :)

Librarybeth sa...

Karin: Löparguden kommer att finna dig!!! :D

hedgehog-sara: just i afton var Löparguden här, imorgon kanske hos dig? :D

Camillas dagar sa...

Härlig läsning tycker jag och glada medaljbilder kan man ju bara inte bli trött på! Hur kunde du springa så bra i värmen? Du är ju bäst helt enkelt!
Löparguden vill inte alls besöka mig, men han verkar vilja ju sikta in sig på snabbare tjejer.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

HÄRLIG känsla :))

Åsa sa...

Men människa, vi vill ju veta tiden!! Antar att den är något att vara stolt över! Säger hon som inte ens var med i år - typiskt när även väderguden var på plats.

Fliselin sa...

Härligt!

Fliselin sa...

Fasen, nu blir jag sugen på att också bli" touch by god", gärna 1/6 men då blir det ju inget sprinterlopp...

Spader Madame sa...

Jag vill också #avundsjukisumpan

Fast jag vet ju att det ligger jäkla massa jobb bakom. Det vet jag.

hallinbloggar sa...

Åh, jag har varit sugen länge på att börja springa igen men det här inlägget var verkligen inspirerande och det är klart att löparguden hälsade på efter den fantastiska insatsen i lördags. Du är tamejfasen grym!

Librarybeth sa...

Camilla: jorå, Löparguden ser dig!!! :D kram och tack för pepp!!!

I will not: jaaa!! Flyt när det är som bäst!!

Åsa: åkejrå.... jag är lite blyg.... 24:38 säger officiella tiden (24:37 sa min klocka, haha) Aldrig, aldrig att jag trodde att jag skulle kunna komma under 25, gamla männskan :D Är sjukt nöjd med den tiden, jag som hamnat på 26 och mer därtill allt som oftast.

Fliselin: tror att Löparguden kan hänga där den 1/6 också ;D kram!!

Spader Madame: :D kram!! ett antal halvträliga intervaller men för det mesta är det bara roligt ;D

Hallin: :D att min löparbladder i bloggen kan vara inspo var kul att höra. Känns som jag tjatar hål i huvudet på ev läsare ;D
räknade ju inte med att orka nåt denna måndag ef "Varvet" så det var en positiv överraskning för mig! Tack för pepp!!!