lördag 4 maj 2013

Kidsen ser dig

Igår, på kvällen;
jag snuggar i lönndom till mig en bit av en bortglömd Toblerone för att i enskildhet mumsa den till min kopp te.
Tycker att toppen är så snygg att jag knäpper en bild innan den försvinner.
Helt plötsligt kommer en hoper barn galopperandes och hävdar att jag har choklad.
Jag blir väldigt förvånad. Hur kunde de veta? Höra? De satt ju i tv-rummet som dessutom är skilt från övriga världen med det inplastade geggarummet emellan så man numera måste ta en liten omväg till mor som skamset redan har slukat Toblerone-biten så nöjt.
Har barn ett sjätte sinne för sådant? Känner de liksom av spänningarna av att någon biter i en Tobleronetopp, dessutom den sista?
Jag fattar inte.
Inte just då men senare.
Man kan säga att det är duktigt osmart att instagramma att man har choklad om man inte planerar att bjuda fler.
Kids har kollen. De kan det här med sociala medier.

6 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

hahaha, jätteroligt :))

Librarybeth sa...

I will not: :D jag får lov att tänka mig för i framtiden....

Akan-Kakan sa...

HAHA =D
Jag bävar för den dag mina barn blir för stora för att lura om choklad!

Librarybeth sa...

Akan-kakan: då får man lov att bli extra vaksam och lurig av sig, inte som jag... klanta sig rejält ;D

Anna sa...

HA HA HA!
tänker på den där pappan i reklamen som äter godis som ligger över fläkten... ;)

Librarybeth sa...

Anna: ehum, vissa likheter med mig är jag rädd... ;D