onsdag 15 maj 2013

Jag vänder mig till dig, Maj

Alltså - vad är det med dig, Maj?
Måste du gå så himla fort, Maj?
Kan du lugna ner dig, Maj?
Jag hinner inte meeeed, Maj!!
Och ändå gör jag mitt absolut bästa!
Njuter, njuter. Går på vårkonsert och more to come.... det ska hinnas med dans och teater och hästhoppningar.
Och så umgås man. Och gör matsäckar. Lagar mat nästan mitt i natten för att förbereda käk åt barnen eftersom man själv måste vara någon annanstans.
Och springer.
Men ändå Maj, du springer snabbare än mig.

3 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Det känns som om maj går dubbelt så fort som februari, i alla fall hos dig. ;)

Fliselin sa...

Maj går ju galet snabbt. Ta nu och fundera på januari igen, hur var det egentligen? Inte så dumt med det låångsamma tempot kanske... Det enda som var dumt var ju årstiden! Jag har svårt att förstå varför det är så stor skillnad, något kosmiskt som påverkar oss eller snurrar tiden faktiskt snabbare i maj utan att vi vet om det...

Librarybeth sa...

Camilla: ja, här går maj snabbare än vinden!

Fliselin: ja, något underligt är det. Går det långsammare när det är kallt? Nä. Vad är det då? Tänk att man upplever det som som snabbt nu...