onsdag 22 maj 2013

Boostar immunförsvaret

Just nu; Apoteket tjänar storkovan på mig. Hur nojig får man bli på en skala? Ängslig för att bli sjuk? Jag? Skojar du? Jag ger bacillskräcken ett ansikte.
- Det där är humbug, det vet du va? tycker Mannen.
Jag är iskall inför sådan kritik. Det rinner av mig. Jag hör inte.
- Vad är det man säger? Tron förflyttar baciller? Better safe than sorry? Hellre en brustablett i magen än förkylningsstickningar i näsan?

fotnot: du undrar varför denna fixering? Jag ska springa långt nästa lördag och jag vill inte missa't.

9 kommentarer:

Spader Madame sa...

Allt som funkar gills!

Fliselin sa...

Jag spritar för fullt!

hallinbloggar sa...

Kör på. De där Probifrisk hjälpte faktiskt mig när jag var inne i en infektionssväng med flera pencillinkurer för två år sedan. Kör de på vintern och har faktiskt inte varit sjuk/förkyld på länge! Jag tror!!!

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Jag har aldrig sett ett maraton. Kanske för en gång skull skulle ta mig ner på stan? Vad har du för nuffra, så jag kan heja?

Camillas dagar sa...

Åh, I know... Börjar också noja mig för nysande och hostande personer.

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag håller tummarna för att du håller dig frisk på lördag.

Anonym sa...

Himmel, jag får boostra imorgon!!

Vesnas vardag sa...

Gör du rätt i, här snoras det för fullt tyvärr. Har åkt på nästäppa och halsont.Men jag tjyvtränar.

Librarybeth sa...

Spader Madame: precis! Funderar på att börja med voodoo också...

Fliselin: haha! precis så!! och det ska vara mycket av'et!

Hallin: I'm a beliver to!!

I will not: :D återkommer, måste rota fram startbeviset!!

Camilla: stress är vad man känner då!

Husfrun: ja! tack!

Miasvardag: jaa!!

Vesna: jag vågar inte springa så långt om jag inte är kry....