fredag 26 april 2013

Nostalgitripp så här på fredagseftermiddagen

Jag bläddrade lite snabb igenom filmleverantörens reablad och fick värsta nostaligtrippen!
Kolla! Alias Smith & Jones - som jag gillade den tv-serien, en "snäll" vilda westernserie på tv, bästa sändningstid, den måste ha gått i repris för 1971 kan jag inte ha haft intresse för den. Jag undrade länge, länge vem av dem som var Alias.... det var ju bara två cowboysare som var huvudpersoner....

Och kolla här då! Familjen Mäkäjhän som man skulle uttala det. Var jag kär i Luke eller var jag kär i Luke? Och Zeb som var Mister Tryggheten liksom. Den snubben kunde man luta sig emot i alla väder typ.
Olyckligt slut dock och så störde jag ihjäl mig på en av Lukes systrar, hon var helt bäng som man sa då.


Sparar det göttigaste till sist. I give you; Lace.
Asså vilket drama! Nej, den är inte från 1996, det är filmen ovanför i reabladet.
Lace är från 1984 - när åttiotalet var som bäst. Notera gärna att Julie Andrews (mer känd för glad sång i alperna) är så flott i sin nya hatt (till vänster i bild här). Det var rafflande, eländiga relationer, hämndbegär och åttiotalsmode så det stod härliga till. En liten kulturskatt skulle jag säga.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, vilka skatter du har grävt fram. Jag var störtkär i Luke, tror förresten att det var få i vår ålder som inte var det. Ja visst kan man verkligen sakna gamla tv-serier. Men Mäkhäjäns var ju klart bäst. Sen kunde man ju alltid lipa en skvätt när det visades Lilla huset på prärien, om man nu ska hålla sig kvar vilda västern genren. Länge leve åttiotalet! Anna panna

Omentjej sa...

Alltså Lace! Ligger väldigt väldigt högt i topp för mig. :) Har den faktiskt på dvd, vill ha Lace II också.
Macahan såg jag såklart också men jag minns faktiskt inte slutet.

Härligt med nostalgi.

Kjersti sa...

Å ja, Macahans! Luke var nok min første store forelskelse, sukk... Jeg kjøpte også dvd-en for lenge siden, men må innrømme at det ikke var det samme å se det igjen sånn cirka 35 år seinere... så det ble med den første episoden. Nå kjenner jeg imidlertid at jeg kanskje bør gi det en sjanse til.... :)

Sara sa...

Jag var dödens kär i Vargtass!!!

och Alias Smith and Jones - jag och min brorsa älskade den serien. Vilken nostalgi - nu vill jag se alla.

Och minns du Tillbaka till Eden? oh...

Librarybeth sa...

Anna panna: japp! Vem var INTE kär i Luke liksom ;D
Skatter japp! Och då har vi inte nämt Fame här .... !

Omentjej: hihi - kollade du Mistrals dotter också eller? Vill du veta slutet?

Kjersti: sant - vissa saker är bättre att minnas än att se om...!

hedgehog-sara: Jaaa, och du Kampen om Colorado då!!! Där var han Richard Chamberlain med! (fnissar generat..)

Sara sa...

Kampen om Colorado!! Jag minns :)

Librarybeth sa...

hedgehog-sara: det var nog det bästa jag visste!!! Missade inte ett avsnitt!!!