fredag 19 april 2013

Jag tror bestämt hon gnäller lite fast det är fredag

Klädinspon tryter och sömnskulden växer.
Precis så är det.
Gårdagen var en strid ström av jobba jobbet och effektivt möte och den sena eftermiddagen avrundades med att jag stod och svor över mina vader i en provhytt i grannstaden.
Som straff för fula vader blev jag tvungen att köpa kjolen som kommer plåga omvärlden med (mina) fula vader.
Ja, det är bara i-landsproblem i den här bloggen. Vill man ha vettiga inlägg får man surfa någon annanstans.
visst låter hon lite gnällig?
I synnerhet idag.
Jag har huvudet fullt av saker, att-göra-listor och planeringsfix.
På måndag ska jag på kurs igen (3 dagar i hufvudstaden!) och då vill jag vara skarp som en knivsegg i hjärnan.
Wish me luck.

dagens; Monkikjolen och prickar från Lindex, lovely skor från & Other Stories.

9 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Hallå, vad är det för fel på dina vader?!?? Du skulle se mina stockar!
Sömn hoppas jag också på i helgen. Massor!
Kram och ha en gó helg!

Fliselin sa...

Kan väl inte vara något fel på vältränade vader?! Ser fram emot att se dem i straff-kjolen!

Librarybeth sa...

Camilla: det är stockvarning här också!! Fattar inte varför de inte kan bli lite mer spänstiga liksom.
Det är muskler säger Mannen. Men jag vill ha utdragna sådana, haha! Sömn står också på min att göra-lista! En fin helg till dig också!!!

Fliselin: haha, vad kul du är! Ja, förr el senare så kommer straffkjolen på! ;D
Retar mig på att vaderna ser så... ja stockiga ut liksom... suck jag vet. I-landsproblem... jag behöver sova....

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Bra med prickarna då, när inspon tryter. Alltid ett säkert kort.

Och jag tycker att det är underbart att du köper en kjol som "straff". Vi har alla våra hang-ups, men det är oftast bara vi som ser dom, som bryr sig om dom. Skitbra gjort! Skit i vaderna!

Spader Madame sa...

Prickar! Det är inget fel på vaderna! Looking good. Välkommen till hufvudstaden till veckan också.

Kjersti sa...

Hva er vader...?
Uansett hva det er, er du sikkert altfor selvkritisk! Godt klesvalg som vanlig, nyt fredagen :)

Librarybeth sa...

I will not: vaderna är def en av mina hang ups!!! Straffkjol jojo - det funkar ;D

Spader Madame: jag niger så gott jag kan med vaderna, haha!!

Kjersti: vaderna - det är baksidan av benet längst ner! Försökte googla vad det heter på norsk, hittade inte! ;D Och jag tycker de är för tjocka!
Tack och kram, ha en fin helg!!!

Kjersti sa...

Ankler? Altså helt nederst på leggen, ovenfor hælen? Det er jammen rart (konstigt, he he) hvor forskjellig svensk og norsk er, og samtidig er det mye som er så likt! :)

Librarybeth sa...

Kjersti: haha, ja mycket är lika och så finns det annat som inte är det alls!! Anklar är delen precis innan foten. Vaden är liksom baksidan av smalbenet!! ;D
Jeg snakker inte mycket norsk fast jag rest en del i landet som liten och ung!! Varit ändå uppe i Nesna och Mo i Rana!!! Jorå minsann!!