fredag 26 april 2013

Fredagsrandig

Och så blev det liksom fredag bara så där. Den här veckan var om möjligt ännu snabbare än veckor i allmänhet. Kanske det där med att man åker på kurs ställer till det, då blir tideräkningen för jobbet lite rubbad och just nu kämpar jag med att komma ifatt på jobbkammaren.

Igår blev jag bortskämd tre gånger.
Först blev jag kramad flera gånger för att jag "kommit tillbaka" till jobbet av rara kollegor, sedan hämtade jag mina skor (nu utan gem) hos världens bästa skomakare. Han hade fixat min handväska (no more frispel på att axelremmen krånglar) och lagat mina gamla favoriter samt blankat upp dojjorna så man kunde spegla sig i dem.
Få se tre skulle det vara... Just det! Stannade till vid världens bästa bageri på hemvägen (ja, du ser världens bästa ligger här när det gäller sånt också). Där skickar de med en extra bit bröd och tyckte att jag kunde väl ta med någon från gårdagens vackra limpor som giveaway eftersom de snart skulle stänga.
Bästa brödet, bästa gulliga.
Enda tråkiga igår var väl att jag provade jeans från HM och de fastnade på vaden.
Har du läst ända hit? Bra jobbat. Babbligaste bloggen kanske man kan säga.
Ha en fin fredag.

dagens; randigt & prickigt fr HM.

8 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Alla goda ting är tre och ränder är fint :)

Kika in hos mig om du vill vara med och tävla om valfri sport-bh från Timarco.

Kram.

mis(s)match sa...

Härlig kombo!!

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Härligt med bortskämdhet :)
Jag prövade också jeans igår. De fastnade också. Då blev jag sur och gick hem och bakade muffins. Helt logiskt ;)

Frida sa...

Fint att bli bortskämd! Och du, vilken underbar outfit i dag!!

Spader Madame sa...

Härligt randigt och prickigt! Turligt nog fredag även här. Kunde inte ha kommit lägligare!

mis(s)match sa...

Ibland får jag på mig jeans/byxor i affären men lyckas knappast få av dem... Svettigt!

Camillas dagar sa...

Jättefin outfit! Är det samma klänning som Pongo?!
Fint med prickig scarf till. :)

Librarybeth sa...

Husfrun: tack för tips!

mm: tack!

iwillnot: troligen det enda rätta ;D

Frida: tack!

Spader M: ja, fredagen vet när det är läge!! :D

mm: tvi! och besvikelsen sen, när ett par snyggingar inte blev så snygga på...! :(

Camilla: nix, det här är en annan modell än Pongo!
Tack!!