fredag 12 april 2013

Det är dags för fredag

Gårdagen ägnades åt löpträning. Det var inte kallt men inte heller varmt. När jag kom hem såg jag att den där förhatliga snöhögen vid vår grind
ä n t l i g e n  fått ge vika för Gumman Tö.
Och kvällen kändes så där "våren-är-på-väg" och löpsteget hade känts bra.
När man sedan toppar det med en fin middagsstund med alla tjejerna och de kom igång och diskuterade intensivt, så där så man bara vill lyssna och knappt själv delta i samtalet - då kan man inte vara annat än till freds.
Så man rullar in mot helgen med ett smil på läpparna. Har fått en massa to-dos gjorda på jobbet och det är sånt som alltid känns bra.
Har ni några planer för helgen?
Jag måste springa en lång runda och troligtvis ägna mig åt hushållsnära tjänster men hoppas innerligt få ligga i soffan (och titta på kudden).
En vanlig helg alltså.


dagens; den ständiga favoritkjolen från Monki, angoraludd från Nowhere, prickar Topshop, Vagabond på fötterna.

6 kommentarer:

mis(s)match sa...

Snygg färgcombo!

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag har en liknande kjol från H&M, älskar den.
I dag gäller vård av barn, men hoppas de är friska till helgen. Då är det handbollscup och simtävlingar och hämtning av tingade kaniner från djurhemmet och slänga skräp och köra ved... som gäller. OM alla är friska.

Camillas dagar sa...

Trevlig helg! Du både låter och ser sprudlande ut! Själv känner jag mig som värsta, låga neggot.
Kram!

I will not keep calm and you can fuck off sa...

ja, jag ska ju kolla på Mad Men ;)

Librarybeth sa...

mm: tackarrrr (enligt nya sättet att säga ef att ha sett Mästerkocken...)

Husfrun: då håller vi tummen för friska barn i helgen!!!

Camilla: trevlig helg till dig! jag är visst lite fredagssprallig idag, hoppas du piggnar till!! kram

I will not: ja gudars, du har ju en kanonhelg framför dig!! (avis)

Anna sa...

låter alldeles underbart!