tisdag 19 mars 2013

Tisdagen börjar med egensinniga skor

Plötsligt kändes det så rätt att ha en rejäl ulltröja (COS) på sig.
Letade upp mina kostymbrallor (HM) till det och så leoskorna (Din sko).
Ack ja, leoskorna som säger till mig;
- Vi kommer aldrig bli dina bästa vänner, du tror det och hoppas det men det kommer aldrig att ske. Vi kommer aldrig att bli helt inpromenerade och så där välbekant sköna. Du tror det och hoppas det varje gång du knyter våra skosnören men vi kommer aldrig, aldrig att gå att lita på helt och fullt.
Att ta med oss till Rom var modigt, på gränsen till stolligt. Ja, vi är leofläckigt snygga men pålitliga? Nej.

Så talar dessa skor till mig och jag tror att de har rätt. Med en dåres envishet försöker jag bevisa motsatsen.

Och notera, ända hit klarade jag utan att inte nämna den där jävla  snön.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Våren är på väg. Bakom all snö och grått så kommer sol och värmen. Påsken blir underbar??? Kram trevlig glad tisdag vetja önskar Nickan.

Marie sa...

Jag och mina leo-skor från Clarks är inte heller helt överens. Framför allt för att jag blir chockad när jag tittar ner på mina fötter.

Angående glassfrågan så måste jag också slå ett slag för Sänkdalens rapsolja som måste vara den absolut godaste rapsoljan.

och ja, påsken kommer att bli underbar, men min och dotterns kommande helg i KPH blir kall...

Kjersti sa...

Hold ut! Snart nedkjemper våren vinterbeistet for alvor!!!! :D

Anonym sa...

Du är så rolig Libby och vilka skojiga skor du har, som talar till dig! Det har aldrig mina gjort, eller också har jag bara inte lyssnat ordentligt.
Bra gjort av dig att klara dig så länge från att avhandla ja-du-vet-vad! Gissar att "åke spånka"-säsongen inte är över för din del...
Annika

Fliselin sa...

Jag har inte koll på mina leo-skor då de står tämligen oanvända i garderoben och väntar på, ja du vet vad... Det jag direkt kunde konstatera efter inköp och en användning är att hälkappor behövde införskaffas för att de ska sitta kvar på fötterna. Annars ylletröja på...

Spader Madame sa...

Så där är det med en del skor. Man vill älska dem men kan inte. Och snön ska vi inte tala om!

Camillas dagar sa...

Ha ha... du är go du!
Kram! ♥

Librarybeth sa...

Nickan: blir bra för man är ledig och kan ligga o läsa! vore fint om det blev plusgrader också!!

Marie: aha! rapsoljan har jag inte hunnit testa!! Måste jag göra! Och åååh, en kall helg i Copenhagen är ändå en helg där....!

Kjersti: kämpa! :D

Annika: nä, åke spånka-håller i sig...! Ja, jag och mina skor har ofta ett nära förhållande, men ngr är lite bråkiga som leoskorna.... Tycker ofta att jag hör skor säga "får jag följa med dig hem" så jag är väl lite synsk...

Fliselin: hoppas du har bättre tur m dina leoskor när nu "duvetvadjagmenar" infaller ngn ggn framöver...

Spader M; ja, kan tänka mig att du också lyssnar på dina skor... men en del är helt enkelt inte samarbetsvilliga. Snön är det def inte!

Camilla: kram tebaks! ;D