måndag 4 mars 2013

Köööpstoppet

- Men hur gick det med köpstoppet, Libby?
- Jorå, tackar som frågar. Det var en nyttig månad, bra där att hejda impulsköpen.
- Kanske rent av lite trist?
- Nja, trist och trist....den rockade inte precis men... jag vande mig av med att sukta efter plagg...
- Verkligen?
- Ja rätt så bra ialla fall. Jag vill ha fört till protokollet att jag inte ens shoppade när jag var i Rom!
- Äh, det där ignorerar jag, du hade inte tid till det annars hade du ju försökt.
- Nähärå.
- Fortsättningsvis då, ska köpstoppet fortsätta in i mars?
- Nä. Mars är plankans månad. Men jag ska upprepa "jag ska vara restriktiv" varje dag.


5 kommentarer:

mis(s)match sa...

Visst blev det lite tråkigt till slut! Men nyttigt att tänka efter...
även om jag inte kunde hejda mig helt i helgen...

hallinbloggar sa...

Hm, det där borde jag hängt på. Men jag tycker att jag blivit mer eftertänksam. Man vill ju gärna ha pengar över till resor : )

Librarybeth sa...

mis(s)match: jaa, måste erkänna lite småtrist men tränas att vara lite mer sparsam ;D

Hallin: exakt, så jag BORDE verkligen ha köpstopp rejält nu ;D

Sara sa...

Jag fortsätter, fast utan stopp, bara: tänkefternu.

Jag har två resor i vår, plus dotterns student. Det är ju inte så att det inte finns pengar att spara till ;)

Librarybeth sa...

hedgehog-sara: mmm, samma här, inte stopp men "tänkefter". Har också andra saker som får gå före klädshopping!