lördag 16 februari 2013

Vi går och går

Och i Rom bara går och går vi. Vi bor bra i Prati och har hittills ansett att vi har gångavstånd till det vi vill se och göra. Rom har bara två metrolinjer och vår chaufför in till stan från flygplatsen beskrev Rom så här; Rom har historia och spagetti och mycket, mycket trafik.
Vilket är sant! Det är bilar överallt och man parkerar också överallt.
Det kan inte bli fler linjen för metron, hela marken är full av historia, menade vår chaufför. Så fort man vill gräva så stöter man på historia och därför kör vi bil, avslutade denna romare.
Vi har inte brytt oss om att leta efter busslinjer utan har valt att promenera genom den eviga staden.
Dagens shopping: skavsårsplåster, leoskorna pallade inte för dagens marsch.



7 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Jäklar, vilken kontrast! Vi har varit i snöigaste Hälsingland och skidat i dag. Snödjup 1 meter.
Det ser härligt ut med vår och bara gator.

Librarybeth sa...

Camilla: wow - ja det var skillnad. Jag kan knappt fatta att gatan hemma är full av snö.....!!!

Spader Madame sa...

Såg på melodifestivalen idag. Också en tur till Rom. Ser ut som ni har det bra. Avundsjuk i Järvastaden.

Marie sa...

Det ser helt fantastiskt ut! Minns att jag och maken bara gick och gick. Jag gick så mycket att jag fick en blå stortå.

Forum och så kupoleni Peterskyrkan var bäst av allt.

När ni är hemma igen önskar jag tips t bästa creperiet i Paris, för dit far vi - efter påsk.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Vi gick också överallt när vi var i Rom. Bästa sättet att se en stad! Jag var rätt gravid men det gick bra ändå :)

Omentjej sa...

Samma här, gick överallt, enda resan var tåget (bussen?) från flygplatsen. Himla bra stad att gå i ändå. Men jag minns alla pyttesmå bilar som nästan stod parkerade på varann (vi såg folk parkera också, voi voi).

Librarybeth sa...

Spader: väääldigt bra, det svänger här också ;D

Marie: ja Forum var intressant att vandra runt i, likaså Peterskyrkan!!! Absolut!! Då ska jag fundera!!! Hmmm.... ;D

I will not: ja, till fots upplever man allt på ett så bra vis! Aha, du var här när du skulle bli mor! ;D

Omentjej: många små bilar blir det!!! ÖVERALLT!! ;D