tisdag 5 februari 2013

Glädje versus besvikelse

Yeah!
Vilken arbetsglädje idag. Jag bara körde på och fick massor gjort (massor är kvar också - så himla bra, det är en dag imorgon också).
Chokladsuget satt in redan vid elva-hugget.
Min plan var att stå emot till efter lunch, då skulle jag få ta den där chokladbiten som jag visste låg i handväskan.
Döm om min förvåning och  b e s v i k e l s e  när det inte låg någon chokladbit där i väskan!
Hur ska det gå nu?
Ack, jag dränkte besvikelsen med mer jobb. Det gick alldeles utomordentligt det också.

6 kommentarer:

Fliselin sa...

Åh, nej! Belöningen uteblev. Tänk att du orkade ersätta den med mer jobb, inte illa!

Anonym sa...

Ahhhhhh! Jag känner igen chokladsuget....., Har just nu skickat iväg ena sonen att köpa choklad....
Karin

Librarybeth sa...

Fliselin: ja - det var en snopen Libby som grävde handväskan!!! :D Jag tog till superkrafter och jobbade på. Störtnöjd med dagen.
Så när som chokladfadäsen då...

Karin: ja jädrar vad det kan sätta in.... haha, en bulvan till butiken!!!!

Camillas dagar sa...

VEM hade snott chokaldbiten???

Anonym sa...

Det var verkligen storartat gjort av dig att komma över chokladsuget med mera jobb! DET hade jag aldrig klarat. Men så har jag också förrädiskt nära till ett café där man alldeles för lätt kan falla för diverse frestelser i form av chokladbitar, underbara vaniljbullar och annat smått och gott.
Annika

Librarybeth sa...

Camilla: mest troligt är nog Libby själv men att hon förträngt det, haha!

Annika: ja, det var en märklig grej, det håller jag med om. Osäkert om det går att göra om ;D