söndag 17 februari 2013

Castroni på Via Cola di Rienzo





Tipsar om en riktigt vacker affär, Castroni som ligger på Via Cola di Rienzo 196-198 i stadsdelen Prati. Här kan man köpa lördagsgodis i alla varianter oavsett veckodag också för den delen. Eller ta en snabb espresso längre in vid kaffebaren.
Vill du ha choklad eller lakrtits? Allt säljs bakom disk och expediten väger och lägger i påsar, med kvittot i handen betalar du sedan hos kassabiträdet.
Fina kaffebönor, marmelad, jelly beans eller kex. Vacker träpanel och staplat ändå upp till taket.
Gå dit du blir inte besviken.
Och granne med Castroni ligger Franchi. Och det får jag lov att återkomma till.

5 kommentarer:

Omentjej sa...

Åh... jag vill också vara där!!

Camillas dagar sa...

Mums! Håller med Omentjej... vill ockås vara där!
Ni kände inte av jordbävningen i natt?

hallinbloggar sa...

Åh, så härligt att se dina bilder och läsa vad du skriver. Låter som ni har det underbart! Kanske ett repotage i resebloggen : ) Vi hörs!

Åsa sa...

hur ska man kunna välja :-O....det ser ju helt fantastiskt ut!!!
kram Åsa

Librarybeth sa...

Omentjej: :D och jag vill inte åka heeeem! ;D

Camilla: japp!!! Jag märkte att hela sängen som jag satt i gungade till häftigt. Jag blev så överrumplad!!

Hallin: :D ja - något för resebloggen borde jag kunna sno ihop!!! Vore kul!

Åsa: ja, allting ser så gott ut i denna butik!!!