fredag 4 januari 2013

Fredagen kom ovanligt snabbt

Här är man, med lediga dagar i bagaget och det första man tänker när man vaknar; whioo, sovmorgon imorgon.
?
Och jag som ändå gillar att komma upp på morgonen?
Logiken lyser med sin frånvaro, precis som morgonljuset. Som jag längtar efter det nu.
kollar min solen-går-upp-app....
Jaha, 8,43...
Ja, jag vet att det är direkt korkat att tro att det ska rassla till och bli vår bara för att det är ett nytt år.
Jag vet att det är vinter nu.
Jag vet att det blir ljusare om det kommer ny snö.
Jag vet att...
Men jag kan inte låta att bli att se fram emot vår och tidigt morgonljus VÄLDIGT mycket.

Dagens då? Tunn tröja COS, stickat i bomull (jag kommer att huttra idag) från Lindex, leoscarf okänt ursprung, gammal kjol In Wear.

1 kommentar:

Camilla sa...

Solapp? Vad heter den?
I dag var det riktigt ljust här, första gången på flera månader som det inte var mulet. :)
Trevlig helg! Jag är också ledig! :)