måndag 26 november 2012

Adventstävlardags!

Det är ju nästintill en tradition; adventstävling här på bloggen!
Och nu är det dags! Först ut; en påse trevligheter så här i mörkret. Den något vårinspirerade inslagningen får ni bortse från, advent eller inte - den fick bli piggelingrön! Och uppiggande är innehållet; bodylotion från Apoliva, ett läppcerat, lite balsam och så C-vitaminer.
Länka hit och så ger du mig ditt bästa pigghetstips  - då är du med och tävlar om denna påse och vinnaren dras som sig bör på söndag då det är första advent! Ett två tre - kör!

10 kommentarer:

hallinbloggar sa...

Jamen vilket trevligt paket.
En trött dag avslutas först med en rask promenad för att få in lite energi. Därefter blir det en "helkväll" i badrummet. Kroppsskrubb, ansiktsmask, hårinpackning och smörj med lyxig lotion. En tidig kväll i säng med ett magasin och man vaknar som en ny människa nästa dag!

Camillas dagar sa...

Men, det här börjar ju bli en riktigt bra tradition.
Jag är självklart med! :)
*håller tummarna*!

pralinen sa...

klart jag vill vara med :-)

Anonym sa...

Hej visst vill jag vara med att tävla på denna underbara blogg.
Själv är jag nu hemma och kurerar min kära lilla förkylning.
Varmt bad, c-vitamin m.m.m.
Nickan

Fliselin sa...

Självklart vill jag vara med och tävla! Pigg?! Ja det blir då till att sova ordentligt! Bra mot det mesta.

Unknown sa...

Hej
Jag blir pigg av att INTE äta godis. Det är frestanden med kakor och julgodis i dessa tider - men jag vet att sockret gör mig trött. Tråkigt men sant. Och skippar jag bara sockret så håller jag mig pigg trots mörker och rusk.

Hälsningar
Cecilia

Mia sa...

Hm, mitt bästa tips är nog tvådelat. Ta hand om sig själv: äta mer frukt och grönt, samt röra på sig. Hur jobbigt det än känns att ge sig ut och springa i mörkret känns det underbart när det är gjort.
Sedan skulle jag säga vila också. Det gör inget om man inte har lika mycket energi som på somrarna, jag tycker hösten är en perfekt årstid för återhämtning och eftertanke. Baka äppelpajer, läs bra böcker, testa en ny kurs. Det är också sådana saker som ger dig ny energi.

Kram

Malin sa...

Såklart! Behöver massor av c-vitaminer för att kunna ta upp allt järn som verkar gå åt just nu.

Camillas dagar sa...

Mitt bästa pigghetstips är träning! Och självklart ska jag länka hit, det missade jag vid min första kommentar.

Garderobenmin sa...

en powenap på 15 min, en snabb ansiktspeeling, stram knut, lite foundation med typ clarins beauty flash balm i, mascara och rouge. En stark kopp kaffe sedan ngt med citrus i och hen är good to go igen.