måndag 13 september 2010

God morgon alla bananisar

Japp, det ÄR måndag och i köket möts jag återigen av mina vänner bananflugorna.
Jag fattar inte det här. Nu har jag ju plockat bort frukten och fällorna slukar nya bananflugor varje dag.
Och så är det folkligt, fullsatt och festligt ialla fall.
Jag misstänker att detta inte kommer att självlaga sig förrän det blir kallt ute. Och det är inget jag längtar till. Om man ändå kunde dressera de som j*a till något, hushållsarbete skulle väl bli för tungt men underhållning som luftakrobatik kanske kunde vara något.
Är det månne det de redan utför i mitt kök?

2 kommentarer:

Omentjej sa...

Haha, men det vore ju strålande om de hade kunnat utföra lite hushållsarbete när de ändå envisas med att bo i våra kök!!

Librarybeth sa...

dem driver mig till vansinne.....